Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th December 2016, 23:23
Toon.V*nHoof Toon.V*nHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Ik sluit me niet geheel aan bij Veronique. Ze maakt een geldig argument als ze spreekt over de Turkse regering die het niet kan laten om als een opdringerig jong kind de aandacht van Europa probeert te trekken. Het is echter niet hallucinant dat zo'n school onder de Turkse wetgeving valt als deze uit een soort van solidariteit/uitwisseling is ontstaan. Daarbij zijn regels vastgelegd en die bepalen blijkbaar dat Turkije het laatste woord krijgt. De kwestie van geloof is al jarenlang een kwelpunt. Met de secularisering zijn een heleboel culturen met elkaar in botsing gekomen. Dat is ergens vragen om dat soort problemen. Ik wil zelfs respect opbrengen voor de cultuur van een ander als die hier komt wonen (cfr. hoofddoekenkwestie). Het enige wat ik in ruil verwacht is wederzijds respect voor de cultuur waarin zij terecht komen. Aangezien deze school uitsluitend voor Turkse kinderen dient, hebben de religieus geďntegreerden (m.a.w. de kinderen die katholiek zijn opgevoed) het recht om te vragen deze lessen wel te krijgen. Daarmee openen we echter een geheel andere kwestie...
Met citaat antwoorden