Enkele post bekijken
  #4  
Oud 24th June 2014, 16:28
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik heb leerlingen in bso die ik perfect in staat acht om te slagen voor een hogere of zelfs universitaire opleiding. De redenen waarom zij in bso terechtgekomen zijn, zijn legio, maar intellect is daar niet altijd bij. Doordat ze meestal met een gigantisch gebrek aan voorkennis starten gaat een toelatingsproef uiteraard nooit lukken voor die leerlingen, maar mits de nodige motivatie kunnen ze met een eerste jaar overzitten hun achterstand bijwerken.

Wat bedoelt men bij die Kul eigenlijk met dat tussentraject indien de student niet slaagt voor de toelatingsproef? Want op zich zou ik zo'n proef nog wel zien zitten als dat niet definitief een 'njet' is, maar eerder een aanzet naar mogelijkheden tot bijspijkeren van kennis en evt. studiemethoden. Op die manier hoeft een jaar dubbelen misschien zelfs niet.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden