Enkele post bekijken
  #4  
Oud 30th December 2016, 19:22
mitchell.b*ons mitchell.b*ons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Laakdal
Posts: 72
Ik vind dat we er over moeten waken dat we niet 'schermverslaafd' worden en daarnaast bewust omgaan met dataverbruik. We worden immers vaak gelokt door 'de roep' van sociale media op je Smartphone en bijgevolg checken ook vele jongeren op regelmatige basis hun online netwerk om zo 'up-to-date' te blijven. Naar mijn mening mag je je niet laten 'opslorpen' door zulke sociale media, want het gevaar dreigt dat je smartphone en bijhorende sociale media baas worden over jezelf. Dit moet je absoluut vermijden!

Bovendien vind ik dat ouders hun kinderen duidelijke afspraken moeten opleggen met betrekking tot de tijd die ze besteden achter hun scherm. Vele kinderen spelen immers geregeld spelletjes of zijn bezig met sociale media op hun tablet en hebben moeite om die zaken 'los te laten'. Als ze bijvoorbeeld aan tafel worden verwacht voor het avondeten kan dit voor de nodige discussies met zich meebrengen. Als ouder moet je je kind naar mijn mening van jongs af aan leren om de nodige afstand in te bouwen waardoor ze enkel gebruik mogen maken van smartphone of tablet op gepaste momenten en bijvoorbeeld niet tijdens het avondeten. Tijdens het avondeten zouden naar mijn mening immers alle gezinsleden gezellig samen rond de tafel moeten plaatsnemen, zodat je kan 'bijpraten' over de afgelopen dag.
Met citaat antwoorden