Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd May 2017, 21:10
Ben.P*eters Ben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ranst
Posts: 54
De mening van Lesse is zeer algemeen en nietszeggend op dit artikel. Het is in bepaalde scenario's goed dat de drugshandel aangepakt wordt, maar dat is een volledig ander debat dat daar gevoerd kan worden. De kwestie is niet of de drugshandel al dan niet bestrijd moet worden in Antwerpen: het gaat over de link tussen het geweld in de stad en het drugsmilieu.

Antwerpen heeft altijd periodes van meer of minder geweld: het is een soort cyclische beweging. Dat deze geïsoleerde incidenten samenvallen, kan louter toeval zijn. De link met het drugsmilieu is volgens mij een die gelegd wordt vanuit de media, aangezien De Wever deze link onmiddellijk probeert te "verbreken". We hebben hier meerdere scenario's: als een van de drugsbendes de andere aangeeft, zouden er bij beide bendes invallen gebeuren. Er heerst een nultolerantie voor drugs dealen. De Wever gaat die ene klikkende bende niet eventjes hun vrije gang laten gaan. Er is dus geen reden voor de drugsbendes om tegen elkaar in te gaan. De tweede mogelijkheid zou zijn dat, door de controles, bepaalde bendes in een nieuw gebied moeten gaan dealen om de politie van zich af te schudden. Dan kunnen er conflicten zijn, maar eens bendes beseffen dat ze in elkaars vaarwater komen, is het beter voor hen beiden om het eerder vredevol op te lossen, zou ik denken. Een soort compromis in verband met winstverdeling kan daar een voorbeeld van zijn. Ik denk dat dit gewoon een korte opvlieging is van meer geweld door een resem andere oorzaken, zoals de stijgende druk tussen sommige bewonersgroepen in Antwerpen, fixatie van de politie, het huidig beleid in het algemeen etc.
Met citaat antwoorden