Enkele post bekijken
  #2  
Oud 12th December 2017, 14:22
Michiel.V*rheyen Michiel.V*rheyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: merksplas
Posts: 69
Ik ben zelf meer voorstander van het (voorlopig) blijven gebruiken van kernenergie. In tegenstelling tot wat Laura beweert, is kernenergie bij correct gebruik een van de minst schadelijke manieren om stroom op te wekken voor het milieu. De uitstoot van CO2 is bij kerncentrales minimaal. het grootte nadeel aan kernenergie is de radioactiviteit die hierbij vrij kan komen. Als hier de nodige maatregelen rond genomen worden zijn de gevaren echter minimaal. De toekomst van energie ligt volgens mij niet bij zonne- en windenergie, ze nemen veel plaats in en zijn te afhankelijk van de weersomstandigheden, maar ook niet bij de huidige kerncentrales. Nee, ik denk dat de toekomst zit in kernfusie (maar dit is voorlopig nog echt niet haalbaar) en Thoriumcentrales. Thoriumcentrales zouden binnen een tiental jaar al commercieel haalbaar zijn. Ze stoten praktisch geen straling uit, dit zorgt ervoor dat een kernramp onmogelijk is en dat men er geen kernwapens van kan maken. Dit laatste heeft als voordeel dat men politiek onstabiele landen zou kunnen voorzien van een stabiele energiestroom zonder dat we moeten vrezen dat groeperingen met kwaad opzet aan gevaarlijke radioactieve wapens kunnen geraken.
Met citaat antwoorden