Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd October 2016, 17:12
Sien.D*Smet Sien.D*Smet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Sint-Job-in 't-Goor
Posts: 83
Reactie op: Helft van vastgestelde doodsoorzaken is fout

Het aantal is veel te groot. Stel je eens voor dat jij, als nabestaande, denkt te weten wat de doodsoorzaak is omdat ze dat tegen jou hebben verteld en er nu moet achter komen dat bijna de helft verkeerd is. Ik zou mij enorm slecht voelen. Je denkt dat je het hoofdstuk hebt kunnen afsluiten, maar nu begint alles terug te rommelen in je hoofd. Ik zou ook meteen mailen of bellen om te weten of de persoon die ik ben kwijt geraakt tot die 50% hoort. Zijn ze nu pas te weten gekomen dat het op deze manier niet kan, terwijl dit al bestaat sinds 1804? Het is dan ook niet juist dat zomaar eender welke dokter een doodsoorzaak mag vaststellen. Zijn er geen mensen die hiervoor gestudeerd hebben, om de juiste doodsoorzaak te zoeken? Als eender welke dokter het mag doen, en er zitten er gegarandeerd bij die zich er snel van af willen maken, noteren zij gewoon iets op dat blaadje papier. Is het dan niet logisch dat meer dan de helft fout is vastgesteld? Ik vind het goed dat we kritisch denken en dat we daarom alles extra gaan nakijken, maar doe je dan niet aan dubbelwerk? De autopsie op iedereen vind ik dan weer iets te ver gezocht al snap ik ook wel de redenering erachter. Voor hetzelfde geld lijkt het maar op een zelfmoord of op een ongeval. Ik wens het niemand toe om in de onzekerheid te leven of de persoon waar je al zo lang achter zoekt nu al dan niet leeft. Het aantal niet opgeloste moorden of niet ontdekte is gigantisch. Ik begrijp ook gewoon niet waarom men niet meer aan autopsie doet, dus ja, het is goed dat ze er voor pleiten om weer autopsies uit te voeren. Hopelijk wordt deze fout niet nogmaals gemaakt.
Met citaat antwoorden