Enkele post bekijken
  #1  
Oud 22nd May 2017, 20:44
pauline.p*cqueur pauline.p*cqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: geel
Posts: 70
Geen redders in 6 op de 10 kustgemeenten

Geen redders in 6 op de 10 kustgemeenten

We zijn vertrokken voor een zomerse week, tijdens het verlengde weekend wordt het zelfs hoogzomer. Maar in zes van de tien kustgemeenten staan nog geen redders op het strand. Omdat ze geen geld hebben om nu al redders in te zetten. Als ze er al vinden, want het vaak om jobstudenten, en die zitten nu in de blok.
bron: De Standaard, 22 mei 2017, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170522_02894062
mening: Ik vind het jammer dat er nog geen redders zijn om de veiligheid van de kinderen te garanderen, maar ik begrijp ook ergens dat dit niet mogelijk is. we moeten ook in het achterhoofd houden dat de temperatuur zal blijven toenemen en dat we dus vaker met hittegolven gaan zitten. We kunnen niet elke keer als er een hittegolf komt redders inzetten. Daarnaast vind ik ook dat je als ouder je verantwoordelijkheid maar moet nemen over je kinderen. Ik vind het al een mooi initiatief dat ze redders vroeger en voor een langere periode gaan inschakelen. Het is namelijk als ouder niet altijd in te schatten of het wel veilig is om te zwemmen in de zee. Daarnaast zijn redders nog steeds opgeleid en weten hoe om te gaan in een bepaald situatie.
Met citaat antwoorden