Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th April 2017, 11:14
Evelien.D*Winter Evelien.D*Winter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 74
Dit is een zeer interessant onderzoek dat men gedaan heeft. Nu weet men wat de effecten zijn van Rilatine op lange termijn. Ik vind het positief dat ze het medicijn in vraag stellen omdat veel kinderen de stempel ADHD of ADD opgeplakt krijgen. Aan de ene kant ben ik het eens met Hannah dat Rilatine niet altijd het wondermiddel is voor jongeren die concentratieproblemen hebben. Het heeft veel neveneffecten en als het medicijn uiteindelijk niet werkt, kan men het beter niet nemen. Ik denk dat scholen en leerkrachten andere maatregelen kunnen nemen om leerlingen met concentratieproblemen te helpen zoals werken in kleine lokalen of op de computer oefeningen maken. Aan de andere kant zijn er ook kinderen die wel baat hebben bij het gebruiken van Rilatine. Zij zijn opengebloeid en hebben hun schoolachterstand ingehaald. Ze kunnen zich net als de andere kinderen amuseren en gewoon kind-zijn. Het is belangrijk dat men individueel gaat bekijken wat de beste oplossing is voor het kind. Bij gebruik van het medicijn moet men dan zeker rekening houden met de gevolgen op lange termijn. Men kan best de voor- en nadelen op een rijtje zetten.

Dit middel wordt ook massaal gebruikt door studenten zonder concentratieproblemen in de universiteit om te kunnen studeren voor het examen. Hierdoor zouden ze beter scoren dan studenten die het middel niet gebruiken. Ze kennen een vriend of vriendin die ADHD heeft en lenen enkele pilletjes. Ik ben van mening dat de studenten zelf niet goed op de hoogte zijn over de bijwerkingen van Rilatine en dat scholen of de overheid voldoende informatie moet geven zodat studenten dit medicijn gaan vermijden.
Met citaat antwoorden