Enkele post bekijken
  #3  
Oud 28th December 2017, 17:54
Hannah.P*eters Hannah.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Dessel
Posts: 81
Ik vind het heel belangrijk dat dit besproken wordt, omdat ik denk dat veel mensen er het gevaar niet van inzien. Ik denk dat ik mijn mening hierover het het beste kan illustreren aan de hand van een typisch engelse uitspraak: "It's all fun and games until someone gets hurt". Mensen kopen het voor hun vermaak en om feest te vieren, en denken er vaak ook niet verder over na voor het te laat is. Ik denk dat er vaak vergeten wordt dat men nog steeds met echte explosieven werkt. Wanneer ik nieuwjaar vier, thuis in de familie of met vrienden, hebben we zelf nooit zelf vuurwerk opgestoken en daar hebben we voorlopig ook absoluut geen nood aan. Persoonlijk zie ik er de extra waarde niet zo van in. Je kan veel beter naar een openbare plaats gaan, waar dan ook nog eens veel meer (en wellicht spectaculairdere) pyro-shows te zien zijn en je hoeft je geen zorgen te maken over ongelukken, omdat dit dan ook meestal door een bedrijf of deskundigen gedaan wordt. Ik ken ook iemand persoonlijk die permanente gehoorschade heeft opgelopen door dit soort ongelukken en leeft nu reeds 3 jaar met een constante fluittoon in zijn hoofd. Er verschijnen elk jaar opnieuw ook weer berichten in de media over mensen die hun zicht of zelfs ledematen verloren zijn door het niet correct hanteren van de explosieven. Dat maakt de veelbelovende start van je jaar onmiddellijk een pak minder positief..
Met citaat antwoorden