Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd April 2017, 11:26
Sander.S*eeckx Sander.S*eeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 67
Ik ben zeker ook voorstander van een zuiniger alternatief voor straatverlichting, dat toch noodzakelijk en grootschalig aanwezig is. Ik denk dat zulke initiatieven een goede investering zijn op lange termijn voor het milieu en voor de spaarpot. Ik denk wel dat er op korte termijn een aantal nadelen mee verbonden zijn: het ontwerpen van de systemen, plannen uitschrijven om ze in te voeren en natuurlijk de werken zelf die komen kijken bij het grootschalig vervangen van straatverlichting. Ik vraag me af of die 20 miljoen euro dit allemaal wel dekt.

Ik heb zelf denk ik nog nooit het led-licht bij straatverlichting ervaren en kan dus niet getuigen over de rij-ervaring. Maar ik denk niet dat het een enorm verschil zou zijn. Ik ben ervan overtuigd dat dit een goede investering is. Ik vind het wel enorm jammer dat dit voor nog meer lichtvervuiling zal zorgen. Vorige zomer ging ik op reis naar Zweeds Lapland, waar de gemiddelde bevolkingsdichtheid kleiner is dan 1 inwoner per km². Van lichtvervuiling was daar bijna geen sprake, en dat was een enorm verschil 's nachts. De lucht zag er veel helderder uit in het donker en voelde daarom ook gezonder aan. Ik ben altijd enorm geïnteresseerd geweest in sterrenkunde en de ruimte, en vind het daarom echt jammer dat we verder en verder weg bewegen van wat ik in Zweden ervaarde.
Met citaat antwoorden