Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st September 2017, 09:57
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Zoals Jolien zegt, vind ik het ook een hele vooruitgang binnen het basisonderwijs om ongedoopte leerkrachten ook in het katholiek onderwijs te verwelkomen. Desalniettemin denk ik dat we dit niet kunnen doortrekken naar het secundair onderwijs. Leerkrachten in het basisonderwijs geven meerdere vakken en hier kan godsdienst voor sommige ongelovige leerkrachten een struikelblok zijn. In het secundair onderwijs is dit echter anders. Hier kies je voor het vak godsdienst, het is een bewuste keuze en dus vind ik dat men mag verwachten dat je gedoopt bent.
Van co-teaching ben ik, net zoals Jolien, ook geen voorstander binnen het vak godsdienst. Binnen het basisonderwijs worden de klassen godsdienst al kleiner en kleiner, dus vind ik het persoonlijk vrij zinloos om hier twee leerkrachten voor in te zetten. Een betere oplossing is dan om één godsdienstleerkracht aan te nemen die aan alle leerjaren godsdienst geeft. Maar bij deze godsdienstleerkracht een ongedoopte leerkracht zetten, is volgens mij geen meerwaarde.
Met citaat antwoorden