Enkele post bekijken
  #5  
Oud 16th January 2015, 16:31
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Ik vind dit eigenlijk een zeer moeilijke kwestie. Enerzijds omdat de feiten die hij pleegde wel enorm schokkend zijn, anderzijds omdat ik persoonlijk niet voor de volle 100% weet in welke mate de man toerekeningsvatbaar is voor zijn daden.

De man kan zijn daden verstoppen achter zijn psychische aandoening, maar dan denk ik nog dat hij moet beseffen wat hij sommige mensen heeft aangedaan. Ik vind het dus moeilijk en delicaat om hier een oordeel over te vellen. Het is echter een beslissing op leven en dood voor die man.

Zoals ik ook verwachtte, vragen nu ook meer geďnterneerden euthanasie aan, omdat ze allemaal lang in de gevangenis zitten en zich zeer slecht voelen over de misdrijven die ze ooit gepleegd hebben.
Hierbij stel ik mij één vraag: waar zijn wij als maatschappij mee bezig om gevangenen euthanasie te geven die 'psychisch zeer hard lijden'? Langs de ene kant begrijp ik het ook wel dat psychische patiënten de mogelijkheid mogen krijgen, maar langs de andere kant vrees ik dat er enkelingen euthanasie willen opteren om 'de snelle oplossing' te hebben. Dan moeten we een lijn trekken: vanaf wanneer mag je als geďnterneerde (psychische patiënt) euthanasie plegen en wanneer niet? Die grens lijkt me zeer moeilijk te trekken...

Tot slot stel ik nog twee vragen:
1) Waarom mag iemand die ondraaglijk - én zo goed als ongeneeslijk - hoofdpijn heeft geen euthanasie plegen en een verkrachter die psychisch lijdt wel?
2) Na het stellen van de vorige vraag: moet de euthanasiewetgeving niet worden herzien en aangepast?
Met citaat antwoorden