Enkele post bekijken
  #3  
Oud 23rd November 2011, 10:16
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Unesco: Palestina volwaardig lid & Ook Canada gaat lidmaatschap UNESCO evalueren

De krantenkoppen van deze artikels alleen al voorspellen niet veel goeds. En persoonlijk weet ik eigenlijk ook niet of het wel zo'n verstandig idee is om Palestina te laten toetreden bij de Unesco. In theorie is zo'n uitbreiding van zo'n verbond altijd een goed teken, maar niet in dit geval. Palestina en al die landen van het Midden-Oosten hebben tegenwoordig geen al te goede reputaties met al die problemen, burgeroorlogen, economische en politieke chaos. Dit kan in extreme gevallen helemaal escaleren tot conflicten waar andere landen van Europa, Azië en zelfs Amerika in betrokken raken. Op zich is dat al zo, maar dan bedoel ik vooral dat andere landen of continenten tegenover elkaar komen te staan door deze conflicten.
Anderzijds zie ik er ook wel een positieve samenwerking uit voortvloeien, omdat het ook voordelen kan bieden om dergelijk land uit het Midden-Oosten op te nemen bij de Unesco. Dit kan natuurlijk op lange termijn ook leiden naar vrede, en daarbij kunnen dan weer andere landen bij betrokken worden ook.
Het is en blijft natuurlijk wel de vraag of andere landen het lidmaatschap van Palestina gaan erkennen en zich bij de beslissing gaan neerleggen. Want daar begint natuurlijk de samenwerking, die niet echt vlot van start gaat. Het kan nog alle richtingen uitgaan, laten we hopen op een goede / positieve vooruitgang!
Met citaat antwoorden