Enkele post bekijken
  #5  
Oud 14th November 2013, 22:45
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Folklore, het valt allemaal niet mee. Een paar weken geleden ging men Zwarte Piet nog afschaffen, nu moeten we weer met z'n allen een andere traditie gaan vieren.

Laat ons wel wezen A*vid.Van.der.haegen, Halloween zoals het nu bekend is, heeft niets meer te maken met Keltische feesten. Het is net zoals zo veel feestdagen een excuus voor de middenstand om nog eens wat leuke versiering op te hangen (zie Valentijn, Kerstmis, Pasen, ...) en leuke spulletjes te verkopen. Waarom de doden niet respectvol eren op Allerheiligen, ik dacht dat die feestdag daar net voor diende eerlijk gezegd .

Ik weet dat het onnozel klinkt, maar ik zou zo graag onze laatste beetjes Europese, Belgische (Vlaamse als dat nog gezegd mag) trekjes willen bewaren. Ik vind een McDonalds op elke hoek van de straat al Amerikaans genoeg, waarom nog hun typische feestdagen er bij nemen (Halloween, Valentijn, binnen enkele jaren misschien Thanksgiving)?

Laat ons hopen dat de NSA deze site niet nakijkt, straks kom ik op een zwarte lijst, omdat ik anti-Amerikaans ben
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans
Met citaat antwoorden