Enkele post bekijken
  #3  
Oud 12th July 2017, 10:03
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Verleden, heden en toekomst + belastingen en penisfoto's + grootheidswaanzin

Om even terug te komen wat u hierboven/hieronder typte (in schemavorm):

(1) Door het verleden leren we over het heden/de toekomst: Blijkbaar ben ik als negentienjarige nog steeds zo goed gelovig dat dit hele aspect aan me voorbij gegaan is… Oeps, iedereen kijkt al eens iets over het hoofd? Ik ging er ook grotendeels van uit dat, na een daling van het dreigingsniveau, alles weer zou worden als voordien. Is dat naïef?

(2) Belastingen en penisfoto’s: Het eerste wat ik dacht bij het document over uw belastingen was toch dat er heel misschien een extra woordje aan toegevoegd kon worden, zoals “belastingen” of “belastingaanslag”. Niettegenstaande dat ik, wanneer ik dat zeg, heel het “Big Brother-gebeuren” goed keur. Zelf vind ik het ook niet prettig mocht ik weten dat men mijn pc volledig zou kunnen doorgaan, maar -zoals ik al zei- als men door de bevolking te screenen een beeld kan krijgen van mogelijke “rotte appels”, dan kan men deze appels dusdanig onder de loep nemen en toezien dat hun wormen geen andere appelen aantasten of dat deze appelen begint te ontbinden.

Misschien is Big Brother niet de beste methode tegen terreur, niet omdat het echt angst inboezemt -denk ik toch- , maar omdat we in de 21ste eeuw zo gesteld zijn op onze privacy dat we te bang zijn die ooit kwijt te spelen.
Hoewel ik in het zesde middelbaar ook grote ogen trok toen mijn leerkracht geschiedenis deze kwestie voorlegde (en zei dat hij er “ok” mee zou zijn mocht men zijn e-mails nakijken et cetera), kan ik me vreemd genoeg daar nu ook in vinden. Mocht men dit moeten doen om zo de veiligheid te kunnen garanderen; so be it. Enkele weken geleden ben ik mijn telefoonkaart laten registreren. Ik had deze destijds anoniem gekocht en moest nu mijn identiteitskaart koppelen aan dat nummer. Een voorzorgsmaatregel? (http://newsmonkey.be/article/69454)

Om terug te komen op de penisfoto’s/dickpics, dan zou ik deze ook niet via snapchat versturen want zij slaan (onofficieel?) ook elke foto op. Wat is men nu met enkele penisfoto’s als je er zelf onherkenbaar op staat? Half de wereld loopt rond met zo’n ding. Er zijn natuurlijk altijd tips te vinden om dat sextinggebeuren anoniem te houden (niet dat ik het versturen van edele delen goedkeur): https://generationm.be/seksliefde/kanjeveilignaaktfotosversturen

(3) Grootheidswaanzin aan het terroristisch front: Neen toch? We laten dan als land net zien dat we ingrijpen; dit alles is om deze groep net sneller op te sporen. De gewone brave burger zou -buiten het beklemmende gevoel constant op de vingers gekeken te worden- hier an sich geen last van hebben. Ik zag dit meer als een achter de schermen “check-up” om het gevaarlijke kaf van het brave koren te scheiden en zo te kunnen filteren wie men verder natrekt en wie niet. Dat is althans wat men me al enkele jaren wijsmaakt. Misschien is deze opinie interessant: http://ictrecht.be/featured-2/opinie-veiligheid-vs-privacy-een-vals-dilemma/

Ik veronderstel dat dit niet “de beste” mening is… Maar zo zie ik het op dit moment toch… Moest men mij voor een bepaalde tijd in de rol van wereldleider plaatsten -wat hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren zal- dan zou ik kostte wat kost alles doen om de veilig van de burger te garanderen.
Ik weet ook dat ik waarschijnlijk binnen een vijftal jaar een andere kijk op heel dit gegeven zal hebben door het opdoen van nieuwe informatie of het houden van nieuwe dialogen met geleerde/wijze mensen. Een mens stopt namelijk nooit met leren.

Hoewel het misschien lijkt dat ik uw mening heb “afgekraakt”, kan ik me er voor een klein stukje ook wel in vinden. Ik moet gewoon toegeven dat ik niet alles van dat standpunt bekeken had. De documentaire waarnaar u verwijst lijkt me ook zeer interessant om eens te bekijken. Was dat de film “Snowden” uit 2016, de docu “Citizenfour” uit 2014 of nog een andere reportage/documentaire?
Met citaat antwoorden