Enkele post bekijken
  #2  
Oud 12th July 2017, 03:35
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Toch maar beter voorzichtig zijn met het uithollen van vrijheidsrechten op dit vlak, me dunkt... Want we zijn ze veel sneller kwijt dan dat we ze in de toekomst opnieuw rijk zullen kunnen zijn! De geschiedenis leert nl. dat 'machthebbers' van alle tijden er belang bij hebben (gehad) om het thema 'veiligheid' aan te wenden om burgerlijke vrijheden onderuit te halen, en een variant op dit thema lijkt me vandaag zonder meer het redelijk 'vlotte' gebruik van het label 'terrorisme'...

Voorbeeld: vandaag nog zendde ik een mail door naar mijn vrouw om te bewaren op haar computer, onder de hoofding: 'AANSLAG2017'. Dit had (uiteraard ) betrekking op het indienen van onze belastingbriief voor dit jaar, maar mag ik ervan uitgaan dat heel dat screeninggedoe ons in de toekomst niet de nek zal omwringen? Tegelijk hoorde ik nl. Edward Snowden in een reportage vandaag nog beweren dat élk 'sexting-bericht' - het ging hierbij specifiek over het doorsturen van eigen penisfoto's??! - door de NSA in de USA 'bewaard' wordt/kan worden?!

Met dat laatste hebben noch ik, noch mijn belastingaangifte veel uitstaans, maar toch: ik vind hier (redelijk véél!) voorzichtigheid zeker wel geboden, ook al omdat me bij dit alles het onzalige gevoel bekruipt dat we 'die mannen' (=de échte terroristen van IS) een ongewild maar zeer performant forum aanbieden om zichzelf groot te wanen en qua 'invloed' disproportioneel dominant te worden binnen (de media van) onze cultuur!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden