Enkele post bekijken
  #2  
Oud 8th June 2019, 03:56
bijlinda's Avatar
bijlinda bijlinda is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Hasselt
Posts: 1,700
Twee vrouwen aangevallen in Londen omdat ze ‘weigerden elkaar te kussen’

Twee vrouwen aangevallen in Londen omdat ze ‘weigerden elkaar te kussen’


Twee vrouwen zijn eind mei aangevallen en beroofd op een bus in Londen, in wat door de politie wordt beschouwd als een homofobe aanval. De slachtoffers zeggen tegen Britse media dat ze werden aangevallen omdat ze weigerden in te gaan op de eis van hun aanvallers om elkaar te kussen. Vier tieners werden gearresteerd.



De Londense politie meldt dat het incident plaatsvond op een nachtbus die was vertrokken in West Hampstead, in de regio Groot-Londen. De slachtoffers zijn allebei twintigers.

‘Nadat de twee vrouwen hadden plaatsgenomen in de bus, werden ze benaderd door vier jongemannen die obscene en homofobe opmerkingen begonnen te maken’, luidt het in een politieverklaring. ‘Kort daarna werden de vrouwen aangevallen en meermaals geslagen, waarna de mannen vluchtten. Ze stalen tijdens de aanval een telefoon en een handtas.’

De twee vrouwen moesten opgenomen worden in het ziekenhuis met verwondingen in het aangezicht. Intussen zijn vier jongemannen, allen tussen vijftien en achttien jaar oud, gearresteerd. De politie is nog naar andere verdachten op zoek.


Agressieve opmerkingen

Een van de slachtoffers, de 28-jarige Melania Geymonat, zei vrijdag tegen de BBC dat de mannen hen begonnen lastig te vallen nadat ze hadden opgemerkt dat zij en haar vriendin een koppel zijn. ‘Ze omsingelden ons en begonnen erg agressieve opmerkingen te maken, over seksuele standjes en lesbiennes, en eisten dat we elkaar zouden kussen.’

‘Ik probeerde de situatie nog te ontmijnen met enkele grapjes, zoals dat Chris, mijn vriendin, hen niet begreep omdat ze geen Engels spreekt. Ze deed op een gegeven moment ook alsof ze ziek was. Maar daarop begonnen ze muntgeld naar ons te werpen. Voor ik het wist, werd Chris naar het midden van de bus gesleurd en in elkaar geslagen.’

‘Ik rende uit reflex onmiddellijk naar haar toe, waarop ze ook mij aanvielen. Ik was heel heftig aan het bloeden.’


‘Afschuwelijke aanval’

De Londense burgemeester Sadiq Khan reageerde intussen via Twitter op de aanval. ‘Dit was een afschuwelijke aanval, gedreven door pure vrouwenhaat. Homofoob geweld wordt niet getolereerd in Londen.’

De politie van Londen roept eventuele getuigen op zich te melden.


DS, 07-06-2019
Met citaat antwoorden