Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th December 2017, 19:15
Hannah.P*eters Hannah.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Dessel
Posts: 81
Dit artikel sprong er voor mij uit omdat ik versteld stond van dit procentaantal. Ik was me er zeker van bewust dat er veel verspild werd, maar de realiteit is zoals gewoonlijk nog altijd een pak harder dan we denken. Ik heb een tijd zelf in een winkel gewerkt, en het steekte enorm om te zien hoeveel perfect eetbaar voedsel er op het einde van de dag gewoon weggegooid wordt omdat de vervaldatum te dicht in de buurt kwam, (al was dit soms nog zeer veraf) of wanneer er simpelweg een teveel aan dat product geproduceerd was, zodat niet alles verkocht werd. Als iedereen de tips uit het artikel zou toepassen in hun eigen leefwijze, zouden er aanzienlijk veel positieve (en voelbare) veranderingen plaatsvinden. Denk maar aan hoe onze gemiddelde ecologische voetafdruk zou dalen... Bij mij thuis zijn hebben we de "mindswitch" al gemaakt omwille van het feit dat we er bewust van zijn dat er heel veel mensen in de wereld zijn die het minder goed hebben als ons. Zo ga je bij ons ook nooit van tafel voor je bord op is, etc. We proberen ook zo weinig mogelijk producten te kopen die overbodig verpakt zijn, wat ook goed is voor het milieu. Wanneer ik de laatste tip uit het artikel lees, moet ik onmiddellijk denken aan wat er elke avond wordt weggegooid in supermarkten. Misschien zou er een systeem in werking kunnen treden waar dit voedsel, als het nog perfect eetbaar is, gedoneerd kan worden aan zulke lokale goede doelen, om dan de volgende dag gedistribueerd te worden?
Met citaat antwoorden