Enkele post bekijken
  #3  
Oud 20th April 2017, 23:21
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 71
Waar ligt het probleem?

Het is verontrustend om dit soort berichten te lezen als informaticaleerkracht in spé. Wij als geen ander kennen de gevaren van het web. Wij als geen ander weten hoe snel iets mis kan gaan.
Hoe is het mogelijk dat er binnen zo een belangrijke instantie slechts één persoon aanwezig is om alles te coördineren en uit te voeren. Als we gaan kijken naar andere, kleinere, bedrijven is er vaak een heel team van informaticacoördinatoren aanwezig. Waarom dan niet bij zo een belangrijke instantie?
Stel nu dat deze persoon, in het beste geval, ziek wordt. Wie lost dan de problemen op? Het is toch niet mogelijk dat deze dan maar even moeten wachten tot hij weer terug is?
Het is onbegrijpelijk dat de overheid steeds meer wil inzetten op technische richtingen in het onderwijs maar zelf niet eens een deftig voorbeeld is. We horen het zo vaak dat er wat misloopt op het vlak van informatica. Moeten zij dan geen voorbeeld stellen aan de toekomstige informatici? Als zij er nu eens voor zouden zorgen dat alles vlot verloopt, dat er niet zo vaak problemen zijn, dan zou het beroep volgens mij veel aantrekkelijker worden.
Ook bij ons in de opleiding zien we dat er maar weinig mensen voor informatica kiezen. Dit vind ik dan ook zeer verassend. Wij zijn de één van de eerste generaties die echt volledig is opgegroeid met de computer. Waarom zijn er dan zo weinig mensen die toch voor dit beroep kiezen? Ik denk dat dit komt doordat er te weinig aandacht besteed wordt aan de kwaliteit. De wereld schreeuwt om goede programmeurs, mensen die databanken of websites kunnen maken. Iedereen wil een goed werkend programma. Men zou dus al vanuit de overheid moeten beginnen om zelf een beetje orde op zaken te stellen. Wanneer alles daar goed loopt zal, volgens mij, er meer aantrek zijn voor het beroep informaticus.
Met citaat antwoorden