Enkele post bekijken
  #2  
Oud 25th September 2017, 21:55
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Persoonlijk vind ik ook dat het zwerfvuil een ernstig probleem wordt. Wanneer men een papiertje van een koek, een leeg flesje, een vuile zakdoek of zelfs een lege zak chips niet meteen kwijt kan, wordt dit al te snel op de grond gegooid. Ook al zijn er vuilbakken in de buurt gebeurd het nog te vaak dat men voor de 'gemakkelijkere' optie kiest, het vuil op straat gooien.
In het secundair onderwijs zie je dit ook vaak, leerlingen die niet naar de vuilbak willen en dus hun afval gewoon op de speelplaats gooien. Om dit vuil dan toch op te ruimen, zorgen de scholen ervoor dat er één klas per week de speelplaats na de speeltijd opruimt. Dit is een goed initiatief van de school, maar absoluut geen oplossing. Het probleem is de mentaliteit. Ik heb, zoals in het artikel vernoemt, ook altijd geleerd om je vuil bij te houden tot je een vuilbak tegenkomt. Dit is niet meer het geval de dag van vandaag. Persoonlijk denk ik dat meer vuilbakken het probleem niet gaan oplossen, het is de gedachtegang die moet veranderen. Men moet zich bewuster worden van de gevolgen van dit zwerfvuil, want het heeft wel degelijk gevolgen voor de natuur.
Met citaat antwoorden