Enkele post bekijken
  #2  
Oud 30th December 2016, 12:25
Hendrik.S*uvillers Hendrik.S*uvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Thuis
Posts: 83
reactie:

Om eerlijk te zijn kan het mij niet schelen wie het conflict in Syrië oplost. Of het nu de westerse wereld is (de goeden), die conflict op Syrische bodem niet willen uitvechten met troepen, maar wel alles plat bombarderen met hun luchtmacht. Of wordt het Rusland (de slechten), die zich in het conflict mengen door Russische troepen in Syrië te stationeren en zo slachtoffers maken, maar wel het initiatief heeft genomen om een bestand op te stellen dat -eventueel- tot vrede kan leiden.

Wat wel opvalt aan dit bestand is dat:
- heel de situatie rond de Koerden onduidelijk is
- Islamitische Staat niet in het bestand zit, terwijl dit net de groep is waar zowat gans de wereld in oorlog mee is. Als je ergens vrede kan tussen scheppen is het hier denk ik.

Maar misschien ga ik te hard mee met de kritische houding van het westen t.o.v. Rusland. Belangrijk is dat je het groter geheel ziet. Als dit bestand er in slaagt om het aantal gevechtsfronten in Syrië te verkleinen (en dus ook het aantal vechtende partijen), dan wordt het uiteindelijk ook gemakkelijker om tussen de overige groepen vrede te scheppen. Het is namelijk makkelijker om het conflict op te lossen tussen 2 of 3 mensen dan een conflict tussen 10 mensen die allemaal andere belangen hebben.
Met citaat antwoorden