Enkele post bekijken
  #2  
Oud 3rd May 2017, 15:44
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
Zoals Sam reeds zei, maken vele vluchtelingen de overtocht naar Europa om hier een beter leven te krijgen. Dat ze nu willen terugkeren naar hun land is (in mijn ogen) begrijpelijk. Na een lange reis komen ze aan in een Europees land waar hen een asielprocedure te wachten staat. Naast deze asielprocedure moeten ze ook nog een vreemde taal leren, naar werk zoeken om hun gezin te onderhouden (maar dat is moeilijk aangezien ze de taal niet volledig beheersen) en hun aanpassen aan de maatschappij. Alsof dat nog niet zwaar genoeg is worden ze vaak niet met open armen onthaald door de Europese bevolking. En dat vind ik precies het ergste. Als ons land in oorlog zou zijn, zouden we dankbaar zijn wanneer een land ons wil opvangen, maar wanneer de burgers van dat land enkel negatieve commentaar hebben op ons, zou ik me er niet thuis voelen. En laat dat nu precies zijn wat de vluchtelingen die naar Europa kwamen willen: hun gezin/familie en henzelf beschermen tegen de oorlog en hun leven opnieuw opbouwen hier. Ik begrijp Hassan zijn keuze dus wel, al moet hij opnieuw de gevaren van de (illegale) overtocht beleven. Dat hij het nu daar in de oorlog beter heeft (in vergelijking met zijn leven in Duitsland), zegt al genoeg over hoe vluchtelingen hun leven in Europa ervaren...
Met citaat antwoorden