Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th January 2018, 20:53
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Unhappy De Lijn, voor als je te laat wil zijn...

Dit artikel bevat een brok frustratie waar ik me, beangstigend goed, in kan vinden. Ik heb zelf een wagen noch rijbewijs en ben bijgevolg volledig afhankelijk van het openbaar vervoer, mijn tweedehands stationsfiets of vrienden.

Als een persoon met een sociaal leven en geen rijbewijs, is De Lijn dan ook mijn grootste bron van frustratie doorheen de week. Om een voorbeeld te geven: TD’s vergen een enorm regelwerk om (op een deftig uur) thuis te geraken. Want… na 22u rijden de bussen niet meer. Alsook een laat eindejaarsgeschenk: een busstaking die mooi samenvalt met mijn examen Godsdienst… (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...ng-bij-de-lijn/)

Vorige week nog belde ik in een vlaag van woedde, voor 30 cent per minuut, naar het helpnummer dat aan de bushalte kleeft. Mijn bus was me, voor de derde keer op rij, 10 minuten te vroeg voorbijgereden. Dat was nieuw voor me, sinds de bussen vanuit Antwerpen naar Herentals meestal 10 à 15 minuten te laat zijn.

In al die jaren dat ik de bus neem, heb ik al veel zaken gezien waarvan ik denk “nou, …”: bussen die stilstaan op een overweg, bussen die tegen 70kilometer per uur over een baan van 50 vlammen – lang leve elektronische borden; “u rijdt te snel”! -, chauffeurs die de deuren niet openen voor leerlingen met krukken maar nog tien minuten moeten wachten om te mogen vertrekken, chauffeurs die de bus stilzetten en woedend naar de passagiers schreven, …
Op een zeker moment heb ik bussen laten voorbijrijden omdat het “weer die chauffeur” was. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Een leuke afsluiter:
“Op 11 december zag ik mensen aan de noodrem trekken: ze sméékten om te voet te mogen gaan. Een woordvoerster van De Lijn had vooraf nochtans op de radio gezegd: 'We zijn fantastisch goed voorbereid op de sneeuw.'”
Die dag waren in V'laar geen bussen te zien; geen enkele bus reed er door ons prachtig dorp.
Bijgevolg: Rugzak, laptop, Bijbel en schoolboeken op school achterlaten en 7.5km (door de wind, regen, kou en sneeuw) te voet naar huis wandelen.

De Lijn, voor als je te laat wilt zijn.



Niettegenstaande slaagt mijn abonnement ieder jaar op...
Met citaat antwoorden