Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th December 2016, 11:18
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Persoonlijk heb ik het gevoel dat die evolutie tot een einde aan het komen is. Op stage heb ik al gemerkt dat het niveau van Engels zeer sterk achteruit aan het gaan is. Het internet was zo'n 5-10 jaar geleden bij wijze van spreken alleen maar beschikbaar in het Engels. Dit geldt ook voor games. Het grootste deel daarvan was in het Engels. Nu is dat niet meer zo. Het internet is grotendeels beschikbaar in ieders moedertaal en games worden vandaag de dag in 25 talen beschikbaar gemaakt. Als het internet zo blijft evolueren, vrees ik ervoor dat het Engels nog meer achteruit gaat gaan. Zo geef ik tijdens de zomervakantie Engels aan Franse en Waalse tieners. In Frankrijk is het dubben van films een groot fenomeen en hebben ze nog nooit gehoord van het Engelstalig internet. Het verschil in niveau tussen mijn Franse en Waalse studenten is dan ook zeer groot.
Als leerkracht verwachten we dikwijls dat leerlingen die hun eerste jaar Engels starten in het secundair, reeds een hele rugzak vol grammatica en woordenschat beschikken, maar dat is niet zo. Hun kennis van het Engels is dikwijls schrijnend in vergelijking met wat ik me herinner van "mijn tijd" in het secundair.
Met citaat antwoorden