Enkele post bekijken
  #3  
Oud 30th December 2017, 20:29
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 68
Ik ben ook akkoord met Melanie en Pauline, maar heb ook nog een extra opmerking over het digitale ticket of het sms-ticket, namelijk dat zo een ticket maar één uur geldig is. Als ik van bij mij thuis in Geel naar mijn oma in Hasselt wil gaan, ben ik met de bus anderhalf uur onderweg. Dit wil zeggen dat ik halverwege opnieuw een smsje moet sturen.
Ik weet pas sinds kort dat er ook tickets voor langere periodes zijn, omdat hier gewoon geen reclame voor wordt gemaakt. Misschien omdat het niet zo goed overkomt om te zeggen dat je goedkoop ticket wel maar 1 uur geldig is, terwijl je duurder papieren ticket goed is voor de hele busrit? Als ik cynisch was, zou ik denken dat ze op deze manier meer boetes willen uitschrijven. Nu om eerlijk te zijn geloof ik dat niet, al was het maar omdat er zo weinig gecontroleerd wordt op de bus.
Tenslotte wil ik ook nog een mankement aankaarten dat ik persoonlijk ondervonden heb: de mobib-kaart werkt niet op alle bussen als je voor een combinatie van trein en bus kiest. Als je een vriendelijke chauffeur hebt, is een bewijs op de website van de NMBS goed genoeg, als je echter geen begrijpende chauffeur hebt, moet je een nieuw ticket kopen, ondanks je al betaald hebt voor je abonnement.
Ik zou dus aan de lijn vragen voor meer duidelijkheid over hun digitale tickets en meer samenwerking tussen hen en ander openbaar vervoer. Anders begrijp ik heel goed dat sommige mensen blijven kiezen voor het duurdere papieren ticket.
Met citaat antwoorden