Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st April 2017, 11:27
leonie.v*nroey leonie.v*nroey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 72
Ik kan de mening van Neal volgen. Een dodelijke injectie lijkt mij inderdaad ook een snelle uitweg voor sommige gedetineerden. Maar men moet dan wel streng toezien op hoe men deze levenslange celstraf uitzit en ook effectief helemaal uitzit. In België heeft men al genoeg in de media gezien dat sommige gevangen het zo slecht nog niet hebben in hun cel. De mensenrechten moeten uiteraard gerespecteerd worden ook in de gevangenis meer een eigen televisie op de kamer vind ik er persoonlijk ver over.
Ten tweede mag men een doodstraf ook niet licht uitspreken. Heden zullen de processen wel strikt genoeg nageleefd worden maar het is toch nooit uit te sluiten dat een onschuldige persoon hier terecht staat.
Ten derde heb ik het gevoel dat als je iemand de doodstraf geeft je in pure essentie een beetje hetzelfde doet als waarvoor hij terecht staat.
Je zorgt er ook voor dat iemand sterft weliswaar met meer mensen die je steunen in je beslissing. Echter vind ik niet dat iemand het recht mag hebben om te beslissen over leven of dood.
Met citaat antwoorden