Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th December 2016, 19:07
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
successierechten

Jammer maar helaas, ben ik zelf namelijk sinds kort in aanraking gekomen met de successierechten die betaald moeten worden op alles dat geërfd kan worden, eveneens schulden. Een heleboel geld dat plots opgehoest moet worden en uiteindelijk in het 'niets' verdwijnt.
Dan is het in mijn ogen niet meer als normaal dat ouders van kinderen andere wegen bewandelen om dergelijke bedragen niet te hoeven betalen of het met de inspraak van de kinderen te overleggen. Schenkingen zijn dus een goede zaak voor jong en oud, of het nu gaat om een 'vroege' erfenis of gewoon een cadeau. Het ziet er momenteel erg voordelig uit en wat voordelig is moet gepromoot worden. Daarbovenop brengt het nogmaals geld op voor de overheid, niet dat ik vind dat alles naar hen moet gaan, want daar klagen we natuurlijk allemaal wel enkele keren per jaar over. Toch blijft het investeren in de overheid goed, want zo blijft een goede sociale zekerheid bestaan voor ieder van ons (dit is slecht een voorbeeld van hun kunnen). Met andere woorden zien we hier een vicieuze cirkel ontstaan die enkel positieve gevolgen heeft voor elke partij. Zoals in het artikel al vernoemd, het is een 'win-win-win'-situatie.
Met citaat antwoorden