Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th December 2017, 18:18
Ellen.B*smans Ellen.B*smans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ranst
Posts: 85
Ik ga akkoord met Kato. Om ongevallen te voorkomen, zouden de fietspaden inderdaad een grondige opknapbeurt moeten krijgen. Het is echter zo dat het nu op sommige wegen al gevaarlijk is om met de fiets te rijden. Ik ben er van overtuigd dat de infrastructuur grondig hernieuwd moet worden en dat fietspaden 'aantrekkelijker' moeten gemaakt worden. De overheid wil files verminderen en raadt de mensen aan om maar met het openbaar vervoer te gaan of gewoon van thuis uit te werken, maar met fietspaden zoals in Nederland, denk ik dat er ook al meer Belgen met de fiets naar het werk zouden gaan. Ik was onlangs nog in Rotterdam en vond het geweldig om te zien hoe fietsers zowaar hun eigen rijbaan met eigen verkeersborden en dubbele rijstroken hadden. Dit maakt het fietsen al veel aangenamer en veiliger.
Wat betreft de speed pedelec, denk ik dat er een duidelijk reglement moet komen. Niet alleen moeten deze fietsers hun gedrag aanpassen, maar moeten er ook duidelijke regels komen voor wat wel en niet mag en waar ze zich op de openbare weg moeten begeven. Daarnaast denk ik dat het ook belangrijk is om duidelijke veiligheidsvoorschriften in het reglement op te nemen. Deze fietsers moeten een gewone fietshelm dragen, terwijl bromfietsers een gesloten helm moeten dragen. Aangezien ze aan zo'n hoge snelheden kunnen rijden, zou een gesloten helm volgens mij al heel wat veiliger zijn.
Met citaat antwoorden