Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st October 2016, 10:36
Elien.S*mers Elien.S*mers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Wommelgem
Posts: 93
Honger op Madagaskar

Ik sluit me grotendeels aan bij het de mening van Indy Geeraerts. Het zeer schokkend dat dergelijke toestanden voorkomen en dat er weinig tot niets van in de media verschijnt. Anderzijds zijn er op dit moment veel topics die het grootste aandeel in de media opslorpen, denk maar aan de verkiezingsstrijd in Amerika enzoverder. Dit mag in mijn ogen geen excuus zijn om een hunker naar voedsel in landen op een lagere rangorde te plaatsen. Ik denk dat eten en drinken nog steeds basisbehoeften zijn waarvoor we moeten proberen zorgen, overal op aarde. Het is niet makkelijk dit te verwezenlijken, maar als we opgeven op dat doel, waar staan we dan? Een andere bedenking die ik me maak, is waarom dit van Madagaskar nu wel in het nieuws verschijnt. Zijn we al zo gewend aan de hongersnood in andere landen dat dit soort nieuws ons pas opnieuw schokt? Het is een goede stap vooruit wanneer Indy aanhaalt dat je zelf op je gekochte goederen let enzoverder. Toch hebben we zelf geen idee wat er met al het afval gebeurt nadien. In bedrijven worden eveneens alle ‘lelijk uitziende’ groenten en fruit op voorhand al verwijderd. Moeten we daar dan de regeling niet eerst aanpassen? Tenslotte vind ik dat we te vaak teveel dezelfde soort producten verkopen onder een andere merknaam. De supermarkten staan vol, maar wie koopt ooit alle artikelen die daar staan?
Met citaat antwoorden