25th November 2015, 10:57
|
Registered User
|
|
|
|
Ik deel volledig de mening met Jannes. Het is van alle belang dat de angst en onrust die er nu heerst bij de bevolking moet verdwijnen, al is dit niet van zelf sprekend. Wat ik ook veronderstel is dat gevangenisstraffen en geldboetes niet zullen helpen. Bij personen die de gedachtegangen delen over terreur en dergelijke zit het psychologisch, daarom als ze hun gevangenisstraf uitzitten en de geldboete betalen zullen de gedachten nog steeds blijven. Of men moet hier meer geld in pompen en met psychologische bijstand de personen met terreur gedachten doen inzien dat ze in fout zijn en veel te extremistisch. Maar dan begin aan je aan grote opdracht die bijna onmogelijk is. Het is zo al moeilijk om de terreur verdachten te vinden.
Wat ik anderzijds wel positief vind is om een wetsvoorstel toe te voegen rond terreur, maar op een andere manier. Het preventienummer voor personen die in contact komen met radicalisering is ook een goed idee, maar gaat dit gebruikt worden? Is men er dan al niet te laat bij...
|