22nd November 2015, 16:03
|
Registered User
|
|
|
|
Ik volg de mening van J*ll volledig. Het is belangrijk dat we enerzijds onze aarde beter gaan onderhouden en anderzijds ook onszelf. Er zijn enorm veel mogelijkheden om te werken rond groene energie. Jammer genoeg zijn deze alternatieven vaak nog heel erg duur. Toch lijkt het mij realistisch om op lange termijn over te schakelen naar groene energie. Kan dit binnen 50 jaar? Daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd. momenteel hebben in België de kerncentrales het grootste aandeel wat betreft het produceren van elektriciteit. Daarnaast vraag ik mij af of iedereen het wel ziet zitten om in 'zijn tuin' een windmolen te hebben staan. Tot slot mogen we ook niet vergeten om naar de toekomst te kijken. Wat doen we met het afval van zonnepanelen indien deze 'versleten' zijn? Is het afval dat hierdoor vrijkomt wel milieuvriendelijk? Soms heb ik het gevoel dat men te vlug beslissingen wil nemen, en blijkt nadien dat deze niet al te doordacht waren (zoals bijvoorbeeld de subsidies op zonnepanelen). We moeten goed nadenken hoe we op korte termijn (maar ook zeker op lange termijn) duurzaam kunnen omgaan met onze aarde en onze gezondheid.
|