Enkele post bekijken
Oud 22nd November 2015, 11:57
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Hoe wordt iemand een terrorist?

De mening van Stef is doordacht en duidelijk gemotiveerd, zijn mening komt ook volledig overeen met mijn mening. Labiele mensen die geen voeling hebben met de maatschappij kunnen makkelijker overhaalt worden tot het stellen van terroristische daden dan stabiele mensen die wel voeling hebben met de maatschappij. Toch denk ik dat het aspect van afpersing en bedreiging ook een grote rol speelt. Er zijn terroristen die dit niet willen doen, maar het moeten omdat ze bedreigd worden. Je moet het hoofd van terrorisme zeker niet onderschatten. Er zijn genoeg mensen die het doen omdat heel hun familie bedreigd wordt. Doen ze het niet, dan wordt de hele familie uitgemoord. Om de familie beschermen, zullen ze alles doen wat van hen gevraagd wordt. Sommigen weten zelfs niet wat er gaat gebeuren. Ze moeten een pakketje verzenden, maar hebben geen idee wat erin zit. Ze weten het dan pas wanneer het te laat is, wanneer de bom afgaat. Ik denk ook meteen aan arme mensen. Deze mensen worden rijkelijk beloond. Als ze zichzelf opblazen, wordt beloofd dat hun familie een grote rijkdom zal kennen voor de rest van hun leven. Mensen doen nu eenmaal alles om hun familie te beschermen en ervoor te zogen dat hun familie het goed heeft. Ook al moeten ze zichzelf daarvoor opblazen. Daarom vind ik het belangrijk om dit aspect zeker niet over het hoofd te zien.
Met citaat antwoorden