22nd November 2015, 10:39
|
Registered User
|
|
|
|
Zo willen Belgen de verkeersveiligheid verhogen
Mijn mening komt overeen met de mening van Lotte. Verkeersveiligheid is een item waar veel rond te doen is. Het is een populair thema waar elk jaar opnieuw over gespeculeerd wordt. Wat kunnen we doen om het verkeer veilig te maken? Enkele weken terug las ik een artikel over de voorstellen van verkeersdeskundigen, dit artikel gaat over wat de bestuurders zelf veiliger vinden. Met het beter leesbaar maken van de wegcode ben ik het volledig eens. Vooral voor buitenlanders is het noodzakelijk dat dit gebeurt. Als deze bestuurders in België binnenrijden is het vaak niet duidelijk wat alle verkeersborden willen zeggen. Het lijkt mij misschien ook een goed idee om alle verkeersborden Europees te maken. Overal in Europa dezelfde verkeersborden. Ik denk dat dit zou kunnen bijdragen tot minder verkeersongevallen met bestuurders uit andere landen binnen Europa. Natuurlijk zal dit een grote financiële investering vragen, maar alles wat gebeurt kost veel tijd en geld en veiligheid is naar mijn mening een topprioriteit. Het installeren van een zwarte doos lijkt mij enerzijds wel een goed idee, omdat dan nagegaan kan worden wat er echt gebeurd is. Langs de andere kant twijfel ik over de praktische haalbaarheid ervan. Ook dit zal veel geld kosten en die prijs zal doorgerekend worden naar de klant. Niemand staat te springen voor een verhoging van de autoprijzen. Het is ook nog af te wachten of iedereen het ziet zitten om een zwarte doos in de auto te hebben, want ik ben er zeker van dat sommigen er tegen zullen zijn. Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat op 15 december uit de bus zal komen.
|