Enkele post bekijken
Oud 20th November 2015, 17:32
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User

Dat sociale media niet meer weg te denken is uit ons leven, dat wisten we al langer. En dat mensen hier verslaafd aan kunnen geraken is ook een feit dat al langer geweten is. Enkel had ik niet verwacht dat ze dit van zichzelf zouden zeggen. Meestal hoor je dat ze wel zonder kunnen, maar dat ze gewoon niet zonder hoeven. Aangezien alle social media in app-vorm bestaat.

Ik kan wel degelijk zeggen als meisje dat ik niet verslaafd ben aan social media. Deze zomer was mijn smartphone stuk. Waardoor ik meer dan een week geen toegang had tot social media. Dit was voor mij geen probleem. Het was zelfs een week van rust en genot. Ik hoefde mij van niets iets aan te trekken. En ik had er absoluut geen probleem mee dat ik niet bereikbaar was op mijn smartphone via social media. Mijn leven was nog steeds even veel waard. Terwijl veel jongeren dit juist niet inzien. We hoeven niet op social media om te kunnen leven. We hoeven niet elke minuut van de dag bereikbaar te zijn om "erbij te horen". Echter wordt dit vaak aan elkaar gekoppeld. Want het gebrek aan social media betekent dat je niet op de hoogte bent van al het nieuws in iedereen zijn wereld. Terwijl we vroeger zonder social media konden. En nu is ons leven hier zo afhankelijk van dat we niet meer zien wat er rondom ons gebeurt. We zouden bijna kunnen zeggen dat als het niet op social media staat, het niet 'echt' of 'interessant' is. Terwijl dit niet waar is. We kunnen ook zonder social media over ons leven vertellen. We moeten het gewoon willen doen. Door onze telefoon weg te leggen en echte met elkaar te communiceren. Weet je evenveel, enkel weet je het misschien niet zo snel.
Met citaat antwoorden