Enkele post bekijken
Oud 20th November 2015, 10:36
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User

Voor ik mijn mening ga schrijven zeg ik al dat ik dit gedrag niet goedkeur, maar ik begrijp de fans maar al te goed. Ik begrijp andere landen hun reactie ook. Sommige culturen beginnen onze westerse egoïstische ingesteldheid te haten. Persoonlijk ik ook.

Het is ook enorm hypocriet van onze westerse maatschappij om pas na de aanslag in Parijs een minuut stilte te houden. Terwijl er op 12/11 ook een grote aanslag is geweest in Beiroet. Deze aanslag is zelfs niet in het nieuws geweest. Ook op 13/11 zijn er vele andere erge zaken gebeurt. Enkele voorbeelden: natuurrampen in Japan en Mexico en aanslagen in Syrië.

Waar heb ik deze moeten lezen? Op 9gag, een grappige site waar enkele dit vermelde. In de media heb ik geen enkele van deze berichten kunnen lezen.

Wat ik vooral erg vind is dat men nu pas de oorlog met IS verklaard. Pas wanneer er, om het cru te zeggen, slechts honderden doden zijn gevallen in het westen gaat men tegen deze groepering vechten, terwijl er in Syrië al duizenden doden zijn gevallen.

Waarom ik de Turken in dit geval begrijp. Een maand geleden is er ook een aanslag in Turkije geweest en hier is geen enkele verslaggeving over geweest. Enorm hypocriet van ons om dan te verwachten dat zij een minuut stilte gaan houden voor de slachtoffers van Parijs. We zouden beter onze profielfoto, in plaats van een Franse vlag, er een wereldbol op moeten zetten met een #prayfortheworld .

Ter illustratie van mijn mening over het hypocriete westen en de begrijpelijke reactie van de Turken, voeg ik deze spotprent toe.
http://9gag.com/gag/azVwNOK/people-...orse-than-paris