Enkele post bekijken
  #3  
Oud 19th November 2015, 10:03
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
Zelf heb ik, net zoals Sofie, een oog moeten afplakken omdat ik een 'lui' oog had. Ik heb dit niet ervaren als iets negatiefs. Ik was toen een kleuter van 2,5 jaar en op deze leeftijd denk je daar niet over na. Hierdoor heb ik hier ook geen nare herinneringen aan. Wel weet ik nog dat ik het altijd leuk vond om een plakker te kiezen. In tegenstelling tot bij Sofie, stonden er bij mij wel al prentjes op.

Een bril dragen is op dit moment niet meer 'anders' doordat steeds meer mensen een bril moeten dragen.

Dat je de plakker gaat vervangen door een bril waarbij een glas steeds afwisselend helder of donkerder wordt, vind ik maar een vreemd idee. Ik ben mij aan het proberen voor te stellen wat het geeft als je zo'n bril zou moeten dragen. Ik denk dat dit zeer storend kan werken. Waarom maken ze de plakkers dan niet aantrekkelijker en wordt er aandacht besteed aan het fenomeen van de plakker? Ik denk dat als je dit goed zou uitleggen, veel kinderen dit begrijpen en als gevolg zouden er dan minder starende blikken zijn naar kinderen met een plakker op het oog.

Het is natuurlijk wel positief dat hier onderzoek naar wordt gedaan!
Met citaat antwoorden