Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th November 2015, 17:01
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Merksplas
Posts: 86
Ik heb de indruk dat er tegenwoordig nog erg weinig bronnen gecheckt worden bij kranten en nieuwsdiensten. Om er telkens maar zo snel mogelijk bij te zijn met het meest dramatische nieuws, nemen journalisten nog amper de moeite om te controleren waar hun feiten vandaan komen en of ze wel waar zijn.
De heren van Basta toonden dit een tijd geleden al mooi aan door enkele zelfverzonnen persberichten uit te sturen, dewelke bijna allemaal klakkeloos werden overgenomen door verschillende kranten. Waar het toen nog onschuldig bleef, zijn de gevolgen in deze situatie een pak ernstiger. Mensen zijn gespannen na de gebeurtenissen van vrijdag, en ik wil er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als iemand had gemeend een terrorist te herkennen in deze onschuldige man dankzij een foto van HLN. Ik hoop dat kranten en journalisten dit als een signaal zien: juiste feiten zijn belangrijker dan de eerste zijn die iets spectaculairs kan roepen. Helaas vrees ik dat er weinig beterschap in het vooruitzicht is: ik ben vandaag alleen al een drietal artikels tegengekomen op het Nieuwsblad die als bron verwezen naar Story of Dag Allemaal...
Met citaat antwoorden