Enkele post bekijken
Oud 14th November 2015, 15:03
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User

Dat IS jonge zielen wint dankzij gameconsoles moet volgens mij wel wat gerelativeerd worden. De reden waarom IS ook langs daar zoekt, en nu misschien nu zelfs meer is omdat andere sociale netwerken makkelijker gecontroleerd kunnen worden door de overheid. Daarnaast hopen ze ook makkelijk te overtuigen jeugd tegen te komen.

Maar laat dat en het grootste deel van het artikel is even terzijde en probeer eens te denken hoe IS concreet zo'n gesprek zou beginnen. Maakt op zich niet uit hoelang iemand zich anders voordoet (met die aliassen), maar vanaf het moment dat die persoon iets aanhaalt als "Wil je eens met een echte raketwerper schieten?" of "Wil je dit eens in het echt zien gebeuren?" begint er bij de overgrote meerderheid toch een belletje te rinkelen. In het artikel staat dat 1% of minder de realiteit en fantasie moeilijk kan onderscheiden, maar zelfs de meesten van die 1% weet toch beter. Diegenen die op zulke aanboden ingaan zijn gewoon mensen die, om het grof uit te drukken aangezien ik hier geen andere verwoording voor vind, ziek zijn in hun hoofd. Als ze diezelfde mensen gecontacteerd hadden op Facebook of een ander netwerk had dat hoogstwaarschijnlijk hetzelfde effect gehad.

Daarnaast als mensen op deze consoles concreet zo'n bericht zouden krijgen van iemand (met een alias) en besluiten de politie te contacteren, is het volgens mij helemaal niet moeilijk om na te gaan van wie die alias is of vanwaar het is verstuurd...
Met citaat antwoorden