Enkele post bekijken
Oud 13th November 2015, 09:59
L*ndy Luyten L*ndy Luyten is offline
Registered User

Het plan roept bij mij toch enkele vragen op. Ik las dit artikel op 'De Redactie'. Hier wordt kort iets vermeld over de privacy: 'De privacy van de ontvangers zal volgens Jambon gegarandeerd blijven doordat alleen de operatoren zullen weten wie een berichtje krijgt.'

Het is zeker goed dat de privacy gerespecteerd wordt en enkel de operatoren weten wie een berichtje krijgt. Maar komt het daar al niet te ver? Ik kan begrijpen hoe de operatoren weten naar welke bewoners ze een berichtje moeten sturen.Ze sturen echter ook naar toeristen een bericht. Hoe weten operatoren welke toeristen zich op dat moment in dat gebied bevinden? Ze strekken de gsm-mast na en dat is oké? Bij mij komt hier de privacy ook een beetje in gedrang. Men weet elk moment van elke dag waar we ons bevinden. Is dit echt privacy?

Natuurlijk vind ik het goed dat mensen een bericht aankrijgen wanneer er een ramp gebeurd is. In onze maatschappij wordt verwacht dat iedereen en alles meegaat met zijn tijd. Momenteel heeft (bijna) iedereen een gsm. De meeste mensen kijken veel meer op hun gsm dan dat ze naar het nieuws kijken. Zo werd gisteren in 'De Slimste Mens' nog gezegd dat mensen dagelijks 240 keer op hun gsm kijken. Ik denk niet dat iemand 240 keer per dag naar de radio luistert of naar het journaal kijkt. D.m.v. een sms kunnen mensen vaak sneller op de hoogte worden gebracht. Hierdoor vind ik dit voorstel zeker goed.
Met citaat antwoorden