Enkele post bekijken
Oud 12th November 2015, 17:52
B*am.Seels B*am.Seels is offline
Registered User

Ik ben bij een aankondiging als deze vooral bang dat het niet om een zinvolle, doelgerichte actie gaat, maar om een actie die vooral grootschalig en belangrijk moet overkomen en haar eigen doel voorbijgaat. Een derde van de chauffeurs laten blazen lijkt mij een gigantische hoeveelheid vergeleken met nu, en ik kan mij moeilijk voorstellen dat al deze mensen gecontroleerd gaan worden wanneer het risico het hoogst is, namelijk 's nachts en in het weekend.
Daar hebben we de manschappen niet voor, en die zullen er ook niet zijn tegen 2017, dus wat er waarschijnlijk zal gebeuren is duizenden extra controles tijdens de 'normale' shift tussen 9 en 4. Het aantal mensen dat betrapt wordt zal uiteraard niet zo hoog liggen, en de regering kan uitpakken met fantastische cijfers: 'duizenden mensen meer gecontroleerd, en amper positief geblazen!'
Terwijl er 's nachts, tijdens het weekend, nog steeds amper gecontroleerd wordt en de hardleerse dronken chauffeur gewoon verder kan rijden.
Ik sluit me dus aan bij het standpunt van de politie: liever focussen op de belangrijke momenten dan uitpakken met grote cijfers.
Met citaat antwoorden