12th November 2015, 15:58
|
Registered User
|
|
|
|
Facebook kan gezondheid schaden
Dat het minder online zijn ervoor zorgt dat mensen gelukkiger worden, is al lang bekend. Toch ben ik het eens met Lindsay, wanneer ze zegt dat Facebook niet meer weg te denken is. Persoonlijk check ik ook elke dag mijn account om te zien of ik een belangrijke melding gekregen heb. Facebook is al even belangrijk geworden als een mailadres. Meldingen over school, afspraken en andere verplichtingen worden vaak enkel via Facebook aangegeven. Een dag zonder Facebook kan betekenen dat je belangrijke informatie mist. Natuurlijk gaan mensen te ver wanneer ze te lang aanwezig zijn op Facebook en elke dag verschillende profielen bekijken. Het 'echte' leven wordt soms volledig overboord gegooid en dat is uiterst jammer. Ik vind dat er officiële Facebookloze dagen moeten georganiseerd worden, zodat mensen terug kunnen leren genieten van het echte leven. Mensen worden zo opgezogen in de wereld van sociale media dat ze hun echte leven verwaarlozen. Dit mag niet de bedoeling zijn! Mensen komen altijd wel met de goede voornemens dat ze minder aanwezig zullen zijn op sociale media, maar uiteindelijk verandert er niets. Dit heeft verschillende negatieve gevolgen, zowel op lichamelijk, psychisch als op sociaal vlak.
|