Enkele post bekijken
  #2  
Oud 12th November 2015, 14:27
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Gemeenten willen na GAS-boetes ook dwangsommen kunnen opleggen

Mijn mening komt grotendeels overeen met de mening van Romy, maar toch denk ik dat de welbekende GAS-boetes nog steeds met een scheef oog bekeken worden. Persoonlijk vind ik dat sommige GAS-boetes nuttig zijn, maar anderen vind ik ook ronduit belachelijk. Als de GAS-boetes duidelijker worden omschreven en duidelijker het 'waarom' zouden weergeven, dan denk ik dat ze al veel meer respect zouden krijgen vanuit de Belgische bevolking. Dit is belangrijk, want enkel wanneer de Belg respect heeft voor de GAS-boetes, zullen ze zich er iets van gaan aantrekken. Dan pas zal de Belg beseffen dat hij iets fout gedaan heeft. Op dit moment worden vele GAS-boetes gewoonweg letterlijk weggelachen. Daarom begrijp ik ook de mensen die hier misbruik van maken. Iemand kan bijvoorbeeld ergens een container plaatsen, hiervoor een GAS-boete betalen en vervolgens de container gewoon laten staan. De boete is toch al betaald. Door het invoeren van een dwangsom per dag dat de container er blijft staan, zal ze veel sneller weg zijn (tenminste als de dwangsom de moeite waard is).
Met citaat antwoorden