Enkele post bekijken
Oud 12th November 2015, 15:20
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Vierhonderd mensen contacteerde Antigifcentrum na eten giftige paddenstoelen

Net zoals B*b wil ik bij dit verhaal zeker benadrukken dat je geen enkel kind mag verbieden om buiten te spelen omdat ze dan een giftige paddenstoel kunnen opeten. Buitenspelen is belangrijk voor de gezondheid en de persoonlijke ontwikkeling van het kind. Frisse lucht is onmisbaar voor iedereen, in het bijzonder voor kinderen. Net zoals B*b schrok ik wel van het feit dat het over zo'n groot aantal mensen gaat. Ik kan wel begrijpen dat kinderen die veel champignons voorgeschoteld krijgen, zullen denken dat andere paddenstoelen ook lekker zijn. Daarbij is het uiteraard de taak van de ouders om hun kinderen erop te wijzen dat ze niet alle paddenstoelen mogen eten, dat de champignon één van de weinige paddenstoelen is die niet giftig is. Ook in de lagere school leren de meeste kinderen dat paddenstoelen giftig kunnen zijn, maar ik zou er niet vanuit gaan dat elke school hier voldoende aandacht aan besteedt.
Voor de gevallen waarbij volwassenen giftige paddenstoelen eten omdat ze deze zelf gaan zoeken in het bos, kunnen we weinig aan doen. Als deze mensen dit graag doen, moeten ze dat zeker doen. De risico's moeten ze er dan maar bijnemen.
Met citaat antwoorden