10th November 2015, 18:42
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind deze dynamische verkeersborden persoonlijk een uitstekend initiatief. Er gebeuren vandaag de dag nog steeds te veel ongelukken waar kinderen bij betrokken zijn. Deze borden zijn naar mijn mening een grote hulp in het bestrijden van deze problematiek. Ik vind het vooral positief dat deze verkeersborden enkel branden wanneer het school is. Ik merk dat veel bestuurders het moeilijk hebben met de zone dertig. Er wordt hier erg vaak te snel gereden. Wanneer men echter ziet dat de school bijvoorbeeld net uit is wordt hier wel rekening mee gehouden. Op andere momenten zoals bijvoorbeeld tijdens de zomervakantie kan met dan gewoon de snelheid van vijftig kilometer per uur aanhouden. Bovendien vind ik dat bestuurders zowel binnen de zone dertig als daarbuiten moeten opletten voor kinderen. Kinderen die met de fiets naar school rijden passeren vaak erg drukke wegen, en dat dan ook nog net tijdens het spitsuur, want ook de volwassenen moeten naar hun werk. Oplettendheid is hierbij van essentieel belang, zowel van de kinderen als van de bestuurders. Verkeerslessen aan jonge kinderen op school vind ik hierbij noodzakelijk.
|