Enkele post bekijken
Oud 9th November 2015, 16:29
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Belg eet minder zout

Mijn mening komt overeen met de voorgaande meningen. Persoonlijk let ik wel op de hoeveelheid zout die ik eet. Mijn vader mag sowieso al weinig zout eten voor zijn gezondheid, dus is het voor mij persoonlijk niet zo moeilijk om zoutarme gerechten te eten. Mijn vader kookt heel vaak, dus is dat in mijn situatie evident. Toch let ik er zelf ook op dat ik niet te veel zoute snacks en zoutrijke producten eet als ik niet thuis ben. Net omdat ik weinig zout eet, proef ik het al snel wanneer er veel zout in een gerecht zit. Voor mij is het een gewoonte om zoutarm te eten, dus de smaak ervan ben ik al jarenlang gewoon. Naar mijn mening moet een gerecht niet per definitie veel zout bevatten om lekker te smaken. Ik kan mij wel voorstellen dat het voor andere gezinnen moeilijker is om te letten op de zoutconsumptie.
Wij hebben thuis ook kookboeken die specifiek gericht zijn op zoutarme gerechten. Ik ben van mening dat dergelijke boeken een meerwaarde zijn en daarom zou het ook goed zijn om hier meer aandacht aan te besteden in de media dan aan de ongezonde zoutrijke voedingsmiddelen.
Met citaat antwoorden