Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th November 2015, 16:20
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Politie houdt ‘blaasmarathon’

Dit lijkt me een zeer goed initiatief. Net zoals Eline denk ik wel dat er bestuurders zullen zijn die enkel dat weekend rekening zullen houden met controles en daarom niet zullen drinken. Daarom lijkt het mij ook nodig om naast deze aangekondigde controles ook onaangekondigde controles te doen. Zo maak je mensen bewust van het probleem en weten ze dat ze op eender welk tijdstip tegen de lamp kunnen lopen. Enkele weken geleden hield de politie een 's morgen vroeg een controle. Hierbij liepen heel wat bestuurders tegen de lamp omdat er nog alcohol van de dag ervoor in hun bloed zat. Controles zijn dan een goede manier om chauffeurs hiervan bewust te maken. Het is jammer genoeg onmogelijk om nultolerantie te bekomen bij alle chauffeurs. Toch moeten de instanties volharden in campagnes en controles, om een zo groot mogelijke groep mensen te bereiken. Mensen moeten zich bewust worden van de gevaren en de gevolgen van dronken rijden. Cijfers bewijzen dat er een groot aantal ongevallen nog te wijten is aan een teveel aan alcohol. Dit moet dringend aangepakt worden. De blaasmarathon is een stap in de goede richting.
Met citaat antwoorden