Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th November 2015, 09:32
E*elyne.Van.Rompaey E*elyne.Van.Rompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Emblem
Posts: 80
Ik ben het eens met J*ppe zijn mening. Voor veel gezinnen is het 'de' moment om te lenen. Zeker wanneer ze een huis willen kopen. Omdat de rente laag is, kunnen meer gezinnen het zich veroorloven om wat meer te lenen. Ik vind dat dit artikel aangeeft dat gezinnen echt bezig zijn met hun geld en het goede moment proberen af te wachten. Dat de schuldenberg is toegenomen daar verschiet ik niet echt van. Wat wel goed is, is dat de wanbetalingen op 1,7 procent blijven hangen. Zoals het artikel aangeeft is dit relatief laag in verhouding tot de hypothecaire schuld. Toch moeten de banken deze cijfers goed in het oog houden. Er bestaat altijd een kans dat het fout loopt en dit kunnen we ons niet echt permitteren. Zeker nu niet, omdat we er net een beetje bovenop aan het geraken zijn na de financiële crisis. Vandaar dat banken eerst zeker moeten zijn dat de mensen ook effectief deze leningen kunnen terugbetalen over een bepaalde periode. Wat wel positief is, is dat de waarde van spaargeld en beleggingen veel hoger is dan de schulden. Gezinnen sparen heel veel, we hebben heel wat geld op onze spaarrekeningen staan. Dit is dan ook een goede buffer indien het fout zou lopen. Doordat de rente laag staat, kunnen ook meer mensen gaan lenen. Dit is positief, want zo kunnen mensen die het moeilijker hebben toch een huis kopen, ondanks dat de prijs van de huizen is gestegen.
Met citaat antwoorden