Enkele post bekijken
Oud 5th November 2015, 21:09
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Operatie blindedarmontsteking vaak onnodig

De uitgebreide reactie van Jill kan ik zeker begrijpen, maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij. De positieve aspecten zijn natuurlijk motiverend om erover na te denken om meer en sneller te kiezen voor een antibiotica-kuur bij een blindedarmontsteking dan voor een operatie. Toch ben ik nog steeds een voorstander om steeds een operatie uit te voeren. Langs alle kanten wordt de nadruk gelegd op de negatieve gevolgen van het veelvuldig gebruik van antibiotica. Door bij een blindedarmontsteking altijd eerst een antibiotica-kuur voor te schrijven, ga je eigenlijk in tegen het advies. Persoonlijk ben ik ook sowieso geen fan van een antibiotica-kuur. Na de antibiotica-kuur bestaat de kans dat de patiënt alsnog een operatie moet ondergaan. Als je van in het begin een operatie uitvoert, dan is de ontsteking meteen weg en kan ze nooit meer terug komen. Bij een antibiotica-kuur kan de ontsteking nog wel terugkomen. Het is belangrijk om alle voordelen en nadelen goed af te weten om tot een weloverwogen beslissing te komen. Bij twijfel zou ik persoonlijk toch kiezen voor een operatie.
Met citaat antwoorden