5th November 2015, 20:57
|
Registered User
|
|
|
|
Elke dag 55 chauffeurs zonder rijbewijs voor de rechter
Mijn mening sluit meer aan bij de mening van S*m dan aan de mening van Jari. Een langdurig rijverbod lijkt mij als straf niet op z'n plaats, omdat de chauffeurs zich daar toch niets van aantrekken. Een geldboete of een werkstraf lijkt mij meer gepast. Een geldboete raakt mensen wel. Therapieën, zoals S*m aanhaalde, lijkt mij ook een goed idee. Op deze manier kunnen ze tot inzicht komen over wat ze juist verkeerd hebben gedaan, want geloof het of niet, wegpiraten weten niet altijd wat ze verkeerd gedaan hebben.
Misschien kunnen autobouwers hun wagens ook aanpassen. Zo kunnen nieuwe wagens misschien het rijbewijs als sleutel aanvaarden. Op deze manier is er geen sleutel meer nodig en kunnen enkel mensen met een rijbewijs achter het stuur kruipen. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat een vriend zijn rijbewijs uitleent, maar als er dan iets gebeurt moet die vriend hiervoor opdraaien. Als hij weet wat de risico's inhouden, hoop ik dat hij zijn rijbewijs toch niet zal uitlenen. Rijbewijzen kunnen natuurlijk ook nagemaakt of gestolen worden, maar dat kan met gewone autosleutels ook.
|