5th November 2015, 10:00
|
Registered User
|
|
|
|
Als toekomstig leerkracht informatica ben ik mij bewust van de gevaren om urenlang gekluisterd te zitten achter een computerscherm. Wanneer je achter een computerscherm zit, kijk je geconcentreerd op één plaatst tegelijkertijd. Hierdoor ga je minder snel met je ogen knipperen, waardoor je ogen 'snakken' naar vocht. Dat is vaak al één van de kenmerken dat je ogen oververmoeid zijn aan het worden en dat je beter even iets anders doet dan met een computer, smartphone of tablet bezig te zijn. Daarnaast ben ik niet geschrokken dat 72,5 procent van de volwassen zich niet bewust zijn van de mogelijke gevaren voor de ogen. Daarom vind ik, net als C*ntia, dat er meer aandacht moet gaan naar deze gevaren. Zo kan tijdens een les informatica hierop gewezen worden en een onderzoek gedaan worden naar de mogelijke gevolgen. Dit maakt jongeren bewuster wat de gevolgen zijn van al die stralingen die afkomstig zijn van je beeldscherm.
Zowel een computer, smartphone als tablet zijn belangrijke toestellen geworden in ons leven. Niet alleen in onze vrije tijd, maar ook voor het werk zitten sommige mensen dagen achter hun computer gekluisterd. Ik vind dat de gratis software ook meer aangeboden moet worden. Ik denk niet dat veel mensen deze software kennen. Daarnaast zou ik het een goed idee vinden om deze software te installeren op alle nieuwe computers, smartphones en tablet's die worden gemaakt. Tevens bevordert dit onze slaap en dat is toch wel heel belangrijk. Een goede slaap zorgt ervoor dat je de volgende dag er opnieuw kan invliegen met veel energie. Daarnaast is een goede slaap belangrijk voor je gezondheid.
|